FATİH SULTAN MEHMET KÖPRÜSÜ YAPISAL DAVRANIŞININ BELİRLENMESİ
Öz
Köprüler gibi önemli mühendislik yapılarının değişen yükler altındaki dinamik davranışlarının
belirlenmesinde sonlu eleman analizlerinden yararlanılmaktadır. Fakat sonlu eleman analizlerine dayalı
analitik çözümlemelerde, yapıların sanki bir anda inşa edildiği ve yüklendiği kabul edilmektedir. Bu tür
çözüm yöntemleri her zaman güvenilir sonuçlar vermeyebilir. Çünkü köprü gibi önemli mühendislik
yapılarının inşası uzun zaman almakta ve maruz kaldığı yükler yapım süresince devamlı olarak
değişmektedir. Dolayısıyla analizler sırasında yapım aşamalarının ve zamana bağlı malzeme
deformasyonlarının da dikkate alınması gerekmektedir. Bu çalışmada, asma köprülerin yapısal davranışına
yapım aşamalarının ve zamana bağlı malzeme deformasyonları etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır.
Çalışma kapsamında, İstanbul’da bulunan ve Asya ile Avrupa kıtalarını birbirine bağlayan Fatih Sultan
Mehmet Köprüsü örnek olarak seçilmiştir. Köprünün iki boyutlu sonlu eleman modeli SAP2000
programında oluşturulmuştur. Yapım aşamalarının etkisini daha iyi belirlemek amacıyla analizler yapım
aşamalarının dikkate alınmadığı durum için de tekrarlanmış, tabliye uzunluğu ve kule yüksekliği boyunca
elde edilen yer değiştirmeler ile kesit tesirleri karşılaştırmalı olarak incelenmiştir. Çalışmanın sonunda, asma
köprülerin yapısal davranışlarının belirlenmesinde yapım aşamalarının ve zamana bağlı malzeme
deformasyonlarının dikkate alınması gerektiği belirlenmiştir.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Telif Hakkı (c)
Tarayan Veri Tabanları