BEŞ YILLIK TEMEL EĞİTİM YAPILARININ SEKİZ YILLIK TEMEL EĞİTİM SİSTEMİNE FİZİKSEL ADAPTASYONUNUN DEĞERLENDİRİLMESİ
Öz
Günümüzde eğitim; değişimlere uyum sağlayabilen, çevresiyle bütünleşebilen bir sistemdir.
Çağdaş bilgi toplumunda istenilen düzeyde yer alabilmek için eğitimin gelişmesine gereken önem
verilmelidir. Her ülkede ekonomik gelişme ve bunun oluşturduğu toplumsal yapı, temel bir dış etken
olarak eğitim sistemini şekillendirmektedir. Ülkemizde de 1997 yılında eğitim alanında büyük bir
reform yapılmış, beş yıllık olan zorunlu ilköğretim, üç yıllık ortaokul ile birleştirilerek zorunlu temel
eğitim sekiz yıla çıkarılmıştır. Önceleri pilot bölgelerde başlanan sekiz yıllık ilköğretim, 16.08.1998
tarihinde kabul edilen yasa ile ülke genelinde kesintisiz zorunlu hale getirilmiştir. Gündeme gelen bu
önemli değişim içerisinde, eğitim programlarının yanı sıra okul yapıları da tekrar ele alınmıştır. Bu
bağlamda, mevcut ve yeni yapılacak binalara çözüm önerileri getirilmeye başlanmıştır. Çözümler,
mevcut ilkokulların bir takım fiziksel değişikliklerle sekiz yıllık programa adaptasyonu (mekanların
elverdiği ölçüde değişiklik yapılması, ek bina veya ek kat ilavesi) ya da yeniden okul mekanları yapımı
şeklinde olmaktadır. Araştırma kapsamında yeni sisteme adapte edilmiş mevcut okul binalarından
Konya İli Merkez İlçelerinde yer alan ilköğretim okullarından örnekler seçilerek değerlendirmeleri
yapılmış, çözüm önerilerinde bulunulmuştur.
Anahtar Kelimeler
Madde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Telif Hakkı (c)
Tarayan Veri Tabanları