BALİSTİK ÇARPMA ETKİSİNİN SONLU ELEMANLAR YÖNTEMİYLE İNCELENMESİ
Öz
Bu çalışmada yüksek hızlı darbeye maruz Titanyum, TI 6%AL4%V ve Çelik 4340 levhalarının
artan levha kalınlığı ve değişen vurucu geometrisine bağlı olarak dinamik cevabı sonlu elemanlar
yöntemi kullanılarak araştırılmıştır. Darbe uygulanacak levhalar 200×200 mm ebatlarında ve 1 mm, 2
mm, 3 mm, 4 mm, 5 mm, 6 mm ve 7 mm kalınlık değerlerine sahip olacak şekilde modellenmiştir.
Vurucu malzemesi olarak Çelik 4340 seçilmiş olup bütün analizler 350 m/s’lik çarpma hızlarında
gerçekleştirilmiştir. Kullanılan levhalar dört kenarından ankastre olarak mesnetlenmiş ve darbe
levhanın merkezine gelecek şekilde uygulanmıştır. Sonlu elemanlar analizi ANSYS/Workbench
programı Autodyn modülü ile yapılmış; yer değiştirme-kalınlık ve sönümlenen enerji-kalınlık
değişimleri grafikler halinde karşılaştırmalı olarak verilmiştir.
Anahtar Kelimeler
Tam Metin:
PDFMadde Ölçümleri
Metrics powered by PLOS ALM
Refback'ler
- Şu halde refbacks yoktur.
Telif Hakkı (c)
Tarayan Veri Tabanları